onsdag 21. desember 2011

God jul og game over




Det er noe som heter å gi seg mens leken er god. Beklageligvis fikk jeg ikke gjort det; leken ble et ork og deltageren er forlengst lei. Jeg ser det ikke som noe poeng å fortsette denne bloggen da jeg føler den bare står og råtner bort.
Til våren hadde jeg kunnet feire et 4-årsjubileum, og det er vel relativt lenge i bloggsammenheng, er det ikke? Men jeg har ikke mer å bidra med, og har også følt at jeg ikke riktig har funnet fasongen eller stilen. Det har i sannhet vært en nesten fire år lang berg-og-dalbane-tur. Med alt hva det innebærer.
Dessuten har jeg et krevende yrke som også innebærer å skrive - mye! Jeg har simpelthen ikke tid og overskudd til å drifte bloggen lenger - og "Sjeldnere enn sorte svaner" og jeg har på en eller annen måte glidd fra hverandre. Snodig, men det er blitt vanskeligere å identifisere seg med bloggen.
Undertegnede har registrert at andre bloggere som tidligere har takket for seg, igjen har kommet tilbake. Og det er gledelig. Men min avgjørelse er endelig: Svanen er ikke lenger bare en sjelden fugl, men en død en.
Lysten til å skrive/blogge igjen vil garantert blusse opp, men i så tilfelle vil det skje i ny drakt og i nye omgivelser. Som alle vet - forandring fryder, og et hamskifte kan være sunt.
Takk til alle bekjentskaper jeg gjennom bloggen har fått, og takk for innspill og tilbakemeldinger fra ukjente og kjente.
Alt godt!

7 kommentarer:

Jørn Roeim sa...

Takk for alt. Så får vi se hvor standhaftig du er. Akkurat nå angrer jeg selv litt på at jeg ikke var mer standhaftig og lot slutt være slutt. Tid er et begrenset gode.

Knirk sa...

En utdødd fugl - som selv ikke Norsk Ornitologforening kan redde. Vel, da må vi bare få bukke og neie og si tusen takk for all meningsfull tekst du har produsert her i årenes løp. Jeg har likt meg her. Takk!

Rose-maries litteratur- og filmblogg sa...

Trist! Jeg har ikke ord! Kommer til å savne denne bloggen!

Anonym sa...

Kjedelig og trist, men alt har en slutt.
Synes bloggen og bloggeren har vært morsom og oppegående.
Vennlig hilsen anaonym leser.

Janicke sa...

Trist melding så tidlig på året! Lykke til med jobb og familie, vi høres forhåpentligvis!

Sjeldnere enn sorte svaner sa...

Takk for fine ord.
Jørn: Jeg kan være en standhaftig jævel, jeg!

Sjeldnere enn sorte svaner sa...

Ah, jeg kom i skade for å slette kommentarer i stedet for å publisere dem. Beklager to anonyme, Predikeren og Teksthandlaren. Og igjen: Takk for hyggelige ord.